6 June 2016

Let's carpe the hell out of this Diem


Mam na imię Ruby.
Potrafię wedrzeć się do twojego umysłu, a nawet wymazać wspomnienia. Jako dziecko zostałam wysłana do obozu „rehabilitacyjnego” dla takich jak ja. Zieloni, Niebiescy, Żółci, Pomarańczowi, Czerwoni. Mroczne umysły. Zostałam przydzielona do Zielonych, ale w rzeczywistości jestem ostatnią z Pomarańczowych. Ukrywam to, żeby przetrwać.

Do przeczytania tej serii zbierałam się dłuższy czas- albo czytałam coś innego, albo brakowało mi wolnej chwili. Kiedy jednak w końcu udało mi się po nią sięgnąć, nie wypuściłam jej z rąk przez wiele godzin i w taki sposób całą trylogię przeczytałam mniej więcej w tydzień. Później czułam jedynie niedosyt, który parę tygodni temu zaspokoiła ostatnia część serii, zbiór trzech nowel opowiadających o mniej ważnych bohaterach serii. W Mrocznych Umysłach zakochałam się od pierwszych stron, szybko i bezpowrotnie. 
Seria opowiada o losach Ruby- szesnastoletniej dziewczyny, która od sześciu lat przebywa w obozie dla odmieńców. W obawie o swoje bezpieczeństwo musi udawać kogoś innego, a przy tym każdego dnia uważać, by się nie zdradzić. Pewnego dnia jej życie obraca się o 180 stopni, a dziewczyna już nie jest w stanie ukrywać się w cieniu innych, musi pogodzić się z tym, kim jest, by chronić siebie i swoich przyjaciół, którzy jednocześnie są jej jedyną rodziną. Ruby nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego, do czego jest zdolna i że tylko ona może uratować odmieńców przed zbliżającym się strasznym przeznaczeniem.
Przed Mrocznymi Umysłami czytałam wiele innych serii, które uwielbiam (Chociażby Więźnia Labiryntu lub Niezgodną), ale ta jest zdecydowanie najlepsza, zajmuje w moim sercu miejsce tuż za Harrym Potterem :) Urzekli mnie w niej przede wszystkim bohaterowie, którzy musieli sobie jakoś radzić w świecie, w którym każdy chciał ich zabić lub odsprzedać rządowi. Zdani jedynie na siebie szukali jakiejkolwiek pomocy u innych dzieciaków, bo tylko oni wiedzieli, w jakiej są sytuacji.
 Każda postać była zupełnie inna, jedyna w swoim rodzaju, za to żadna nie była przerysowana czy "doskonała", przez co mogłyby istnieć na prawdę. Szczególnie polubiłam Liama, Pulpeta i Vidę, są po prostu cudowni. Jeżeli szukaliście jakiejś dobrej książki, to zdecydowanie polecam Wam tę serię :) Czytaliście już Mroczne Umysły? Jakie są Wasze ulubione serie? Piszcie w komentarzach :*

30 comments:

  1. Muszę koniecznie to przeczytać!

    PS Zaczęłam pisać bloga, dodałam pierwszy post, jeśli chcesz to wejdż, będę wdzięczna!
    Mój blog- kliknij

    ReplyDelete
  2. Też kocham Harrego Pottera :D Książka wydaje się być ciekawa, ale mam dużo książek do nadrobienia i pewnie nie uda mi się jej przeczytać :|

    milkaoreoo.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
  3. Przyznam, że zaciekawiła mnie historia Ruby. Teraz zwykle książki czy filmy są do siebie bardzo podobne, a ta się jednak wyróżnia. :) Nie czytam zbytnio książek, więc tej trylogii nie znam. :)

    KRYSIASTYLE.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  4. Hmm... Historia Ruby wydaje się bardzo ciekawa! Może zainwestuję w te książki z racji zbliżających się wakacji :)

    Zapraszam na nowy post po dłuższej przerwie: ♥ YOZiZiRA.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
  5. Zaciekawiła mnie ta seria, lubię takie klimaty :)
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Lubię takie ksiązki/ filmy, dlatego koniecznie muszę je przeczytać :)

    ReplyDelete
  7. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać Mroczne Umysły, ale nie ukrywam, że już mi się fabuła spodobała :)
    >FOXYDIET<

    ReplyDelete
  8. Właśnie czekam na te książki :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    ReplyDelete
  9. Konieczne muszę je przeczytać! <3
    Dotychczas żadnej z nich nie czytałam.
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Mam te książki i niedługo się za nie zabieram :)

    Truskaweczka

    ReplyDelete
  11. Nie czytałam ale teraz gdy mam więcej czasu na pewno się skuszę bo lubię takie książki! :) Mam nadzieję, że jutro uda mi się wypożyczyć :)
    Anonimoowax - Klik

    ReplyDelete
  12. Gdy przeczytałam opis to bardzo skojarzyło mi się właśnie z Niezgodną, ale skoro jest od niej dużo lepsza, to chyba czas dopisać ją na listę książek do przeczytania :D

    www.bolibrzusie.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. mega mnie zaciekawiłaś, muszę wziąć się za czytanie : D


    http://ciemoszewska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Zaciekawił mnie opis, chętnie przeczytam chociaż jeden tom :D
    The Bonnie

    ReplyDelete
  15. Nie przepadam za takim typem książek ;)
    Bardzo ciekawy post :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. nie słyszałam i nie czytałam tych książek, ale bardzo chętnie po nie sięgnę! :) w wakacje mam już co czytać, dzięki! :)

    pozdrawiam serdecznie,

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  17. oo ciekawa ta seria ! <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Twój opis trochę przypomina mi Niezgodną a to jedna z moich ulubionych książek więc trylogię, którą pokazałaś zapisuję na swoją listę 'do przeczytania' :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    ReplyDelete
  19. Muszę je przeczytać :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Książka wydaje się bardzo ciekawa :)
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/ , jeśli ci się spodoba zaobserwuj :*

    ReplyDelete
  21. Przyznam szczerze, że książki mnie zaciekawiły ^^ Będę musiała je przeczytać :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. zaciekawiły mnie te książki ;)

    zapraszam do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Chyba to coś dla mnie! Koniecznie muszę niebawem sięgnąć po tę serię :D

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  24. Wygląda mega ciekawie, akurat szukałam czegoś do czytania na wakacje :)

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
    berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
    hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
    seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    ReplyDelete

weryfikacja obrazkowa wyłączona